Proti postihu za šíření reklamy na nepovolené loterie se stavěli mimo jiné zástupci Sdružení pro internetový rozvoj. Podle kritiků reklamu vkládají na internetové stránky jiné firmy, jimž se tato místa prodávají. Tvrdí proto, že provozovatelé portálů nemají šanci ovlivnit to, co se na jejich stránkách jako reklama objeví.
Novela upravuje postih anonymní volební reklamy. Do předlohy prošel návrh ministerstva průmyslu a obchodu nahradit pojem \"reklama\" zákazem anonymního oznámení. Dosavadní ustanovení je podle ministerstva v praxi téměř nepoužitelné a nepostižitelné. Problém je právě v pojmu reklama, který se týká výhradně podnikatelské činnosti. Nově by tak mělo být zakázáno \"šíření anonymního oznámení, týkajícího se voleb v době od vyhlášení voleb do ukončení hlasování\". Porušení by mohlo být pokutováno až dvěma miliony korun.
Předlohou má být rovněž z krajských živnostenských úřadů na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci převeden dozor nad reklamou na potraviny, která obsahuje výživová nebo zdravotní tvrzení, a nad reklamou na potraviny uvádějící v omyl. Novela zpřesňuje taky omezení reklamy na provozování pohřební služby nebo krematoria. Zatímco nyní je zakázána v prostorách zdravotnických zařízení a ústavů sociální péče, nově by nemohla být v jejich areálech.