Kulczyk podle listu Gazeta Wyborcza zemřel ve Vídni, kde podstoupil údajně jen drobný kardiochirurgický zákrok. Dnes měl být podle svých spolupracovníků propuštěn z nemocnice.
Od počátku tisíciletí se podle časopisu Wprost usadil v čele žebříčku nejbohatších Poláků, s výjimkou roku 2007, kdy výsledky poznamenal rozvod a rozdělení majetku. Letos časopis Forbes odhadl Kulczykovo jmění na 15,1 miliardy zlotých (asi 98,7 miliardy Kč).
\"Říkával o sobě, že je ryba, která se nejlépe cítí v divoké řece, v klidném rybníku by zemřel nudou,\" poznamenala Gazeta Wyborcza o Kulczykově podnikatelské dráze, která začala již v roce 1981 po studiu mezinárodního práva a zahraničního obchodu. V roce 1988 vytvořil v Polsku první síť prodejen automobilů značky Volkswagen. O tři roky později vznikl Kulczyk Holding. Podnikal v Evropě, Africe, Jižní Americe, Asii, ropu hledaly jeho firmy ve 22 zemích na čtyřech kontinentech.
Kulczyk často přebíral podíly ve státních firmách, aby je posléze se ziskem prodal zahraničním koncernům. Tak bylo v případě pojišťovny Warta, prodané belgické firmě KBC, anebo s polskými telekomunikacemi, které nakonec převzal France Telecom. O tomto pozadí se spekulovalo i poté, co Kulczyk loni koupil 38 procent akcií chemické společnosti Ciech za 619 milionů zlotých.
\"Byla to netuctová osobnost, vůdce změn, člověk, který vybudoval velké impérium,\" prohlásil v rozhlase profesor Krzysztof Kalicki, oceňující Kulczykovu charitativní činnost. Další experti označili Kulczyka za \"symbol změn\" v polském byznysu a muže, který se nebál rizika při uskutečňování své vize.
Minulý měsíc prezident Bronislaw Komorowski udělil podnikateli vysoké státní vyznamenání za podporu polské kultury.