Čistý zisk Facebooku za tři měsíce do konce června poklesl na 715 milionů dolarů ze 788 milionů ve stejném období loňska. Na jedné akcii ztratila firma 25 centů. Tržby se naproti tomu z loňských 2,91 miliardy dolarů zvýšily na 4,04 miliardy, oznámilo vedení společnosti.
Zisk Facebooku klesl zejména v důsledku robustních investic do mobilních aplikací a do vývoje nových produktů. Tyto investice by se podle expertů měly projevit v nárůstu tržeb v příštích letech. Firma už dříve varovala, že letošní rok bude rokem mimořádných investičních výdajů. Ty stouply ve srovnání s loňskem o 82 procent a ve druhém čtvrtletí dosáhly částky 2,77 miliardy dolarů.
Na celkových tržbách z reklamy se mobilní reklama podílela ze 76 procent. Nejdynamičtěji se rozvíjející formou reklamy jsou přitom videosekvence, které Facebook začal nabízet loni. Tento segment zatím ovládá firma Google, ale Facebook ji podle odborníků rychle dohání.
K 30. červnu měl Facebook 1,49 miliardy aktivních uživatelů, což je o 13 procent víc, než ve druhém loňském čtvrtletí. Dynamika růstu počtu uživatelů je údajně největší za poslední dva roky.