Takzvané smartphony měly na začátku roku podíl na prodejích 72 procent, což je o 14 procentních bodů více než ve stejném období loni. Kupující v rostoucí míře upřednostňují větší modely s úhlopříčkou displeje od pěti do 5,59 palce. Prodej klasických mobilů naopak klesá.
Celkově trh podle GfK rostl dvojciferným tempem jak v kusovém, tak i hodnotovém vyjádření. Loni se ve stejném období prodalo kolem 630.000 telefonů, letos GfK celkové číslo neuvedla, ale podle expertů se prodej pohyboval kolem 700.000 - 750.000 kusů.
Podle vyjádření operátorů, kteří jsou největšími prodejci zařízení, byly nejprodávanější modely Samsung Galaxy Core Prime, Nokia 225, Lenovo A6000 nebo Samsung Galaxy Ace 4.
Za celý loňský rok se prodalo rekordních 3,3 milionu mobilů, což byl meziroční nárůst o 18 procent. Objem prodeje poprvé převýšil třímilionovou hranici a letos se čeká další růst. Nejprodávanější byla značka Samsung před Nokií/Microsoft a Sony.
jsa mol