Chystáte-li se cestovat (ať už do zahraničí či po koutech naší republiky, do končin známých či neznámých, na dovolenou či služební cestu, sám anebo s rodinou), vždy se může přihodit nějaká neočekávaná, nepředvídatelná událost – autonehoda, závažnější zranění nebo „pouhá“ ztráta dokladů. Nepříjemnosti navíc mohou umocnit i další faktory jako je např. neznalost místního prostředí, v některých případech jazyková bariéra, atd. Jak se z této šlamastyky dostat?
Jedním z nejrychlejších a nejjednodušších způsobů, jak vzniklou situaci řešit, je využít asistenčních služeb jednotlivých pojišťoven. Stačí pouze sáhnout do kapsy či peněženky a poté zavolat na číslo umístěné na zadní straně pojišťovací karty. Toto nenápadné a lehce přehlédnutelné číslo může být v některých případech dobrým rádcem i pomocníkem.
24 hodin on-line aneb komunikace s call centrem
Téměř každá pojišťovna v současnosti má ve svém repertoáru bonus v podobě asistenční služby, která slouží jako „doplněk“ k některým pojišťovacím produktům (zejména k havarijnímu a cestovnímu pojištění). Jelikož její zabezpečení a fungování je relativně náročné, pojišťovny tuto službu nezabezpečují samy na vlastní odpovědnost, ale mají uzavřeny smlouvy s externími agenturami (mezi nejznámější poskytovatele asistenčních služeb patří např. AXA Assistance, Mondial či Europ Assistance).
Vyťukáním několikamístného čísla se spojíte s operátory příslušných společností, kteří vám rádi poradí, ocitnete-li se v nouzové situaci. Při spojení s operátorem je důležité nebát se komunikovat. Moderní kvalitní call centra disponují špičkovou technologií a jejich posláním je především osobní přístup k volajícímu.
„Filosofií našich služeb je být mezi prvními, kteří poskytnou potřebnou pomoc. Fungujeme na principu sítě, díky svým pobočkám, které jsou schopny poskytovat služby kdekoliv na světě a zároveň být vlídné ke klientovi např. komunikací v českém jazyce. Není složité popsat postup při řešení krizové situace. Představte si například domino, jehož první kostičkou je call centrum asistenční služby a jeho operátor. Telefon klienta spustí reakci, která rozpohybuje ostatní kostičky domina. Jednotlivé fáze jsou monitorovány až do poslední chvíle – konečné fáze pomoci klientovi. Veškerý tento pohyb sleduje klient skrze operátora, který je s ním stále ve spojení. Není nic jednoduššího než zvednou telefon a rozpohybovat kostky domina“ řekl o fungování call centra ředitel asistenční služby Europ Assistance Dušan Recman.
Co vše je zahrnuto?
Pokud se zaměříme na cestovní pojištění sjednávané při návštěvě více či méně vzdálených koutů světa, nepřetržitá asistenční služba, kterou pro klienty pojišťoven zajišťují jednotlivé společnosti, zpravidla zahrnuje:
-
volání z celého světa na účet volaného (provolané finanční prostředky je možné předložit příslušné pojišťovně k proplacení)
-
zajištění spolupráce mezi nemocnicemi a dalšími zdravotnickými zařízeními a personálem v kterékoli zemi světa
-
úhrada cestovních nákladů do místa zastupitelského úřadu při ztrátě nebo zničení cestovních dokladů
-
zprostředkování finanční pomoci
-
úhrada nákladů při zmeškání/zpoždění odjezdu
-
úhrada nákladů za ubytování , stravu a jízdné doprovázejícímu či přivolanému opatrovníkovi
-
úhrada nákladů za ubytování, stravu a jízdné rodinnému příslušníkovi (v případě delší hospitalizace), aj.
Přímé spojení zaručeno
Potencionální klient, který chce využít asistenční službu některé z pojišťoven a zavolá na uvedené číslo, se nemusí obávat, že bude hovořit se záznamníkem. V případě potřeby je spojení navázáno přímo s operátorem, který je schopen okamžitě reagovat a koordinovat pomoc při nesnázích. Pokud sdělíte operátorovi podstatu vašeho problému a nahlásíte telefonní číslo, na kterém budete v nejbližší době k zastižení, za pár minut budete kontaktováni zpět s vhodným řešením. Call centra jsou mimo jiné vybavena týmem odborníků s kontakty na specialisty, kteří jsou operativní a flexibilní. Další velkou výhodou asistenčních služeb resp. call center je možnost komunikace v několika světových jazycích.