Podpis smlouvy s vítězným uchazečem předpokládá ŘSD během příštího týdne. Od zahájení stavebních prácí do uvedení do provozu by měly práce trvat tři roky.
Úsek je dlouhý přes osm kilometrů a je na něm zapotřebí vybudovat 92 stavebních objektů. Mostních objektů bude devět, největší přes Bukovský a Neplachovský potok. Začátek stavby je u Bošileckého rybníka, kde navazuje na stávající silnici první třídy Veselí nad Lužnicí-Ševětín. Konec je v místě před mimoúrovňovou křižovatkou Ševětín.
Stavba je navržena zcela mimo zastavěná území. Trasa je novostavbou vedenou převážně po bývalých zemědělských pozemcích, přičemž v části trasy je dálnice vedena zhruba ve stopě nynější silnice I/3. Územní rozhodnutí nabylo právní moci v květnu 2011. Předpokládaná cena byla 2,015 miliardy korun bez DPH.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Nyní je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun. Výstavba posledních dvou úseků mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilným začala v březnu.