Rozdíl v délce přechodného období není jedinou třecí plochou, kterou budou muset ministři na středečním zasedání odstranit. Podle poslance Jana Birkeho, který je expertem ČSSD na oblast mýta, se materiál, který předložil Ťok vládě minulý týden, odchyluje od původní dohody koaličních expertů i v řadě jiných věcí. ČSSD proto bude požadovat vyšší kontrolu nad postupem ministerských úředníků.
Nejnovější materiál z dílny ministerstva dopravy předpokládá, že úřad do ledna 2016 najde technicko-organizačního poradce, který mu pomůže s přechodem systému od stávajícího dodavatele, společnosti Kapsch, na nového provozovatele vzešlého z výběrového řízení. Současně s ním se chce úřad prostřednictvím neveřejného řízení takzvaného JŘBU (jednací řízení bez uveřejnění) dohodnout s Kapschem na předání licencí a zajištění součinnosti při zaškolování nového provozovatele.
Samotné výběrové řízení na pětiletý provoz systému má podle ministerstva dopravy následovat s tím, že s novým provozovatelem má ministerstvo dopravy podepsat smlouvu v říjnu 2016. Pokud by všechny kroky šly hladce a nikdo by se proti výsledkům soutěží neodvolal k antimonopolnímu úřadu, měl by nový provozovatel na převzetí systému necelé tři měsíce.
Elektronické mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy na základě desetiletého kontraktu firma Kapsch. Celkem je v systému zaregistrováno zhruba 830.000 kamionových palubních jednotek. Za loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun. Kapsch a jeho subdodavatelé mají z vybraných peněz zhruba pětinu.