\"Celková ekonomická situace v Číně, Rusku a Brazílii zůstává obtížná,\" uvedl člen představenstva koncernu Christian Klingler, který je odpovědný za prodej a marketing. \"Skupina Volkswagen není vůči tomuto vývoji imunní,\" dodal.
Česká divize Škoda Auto již v pondělí oznámila, že v červenci dodala zákazníkům 82.800 aut. Prodej tak ve srovnání se stejným loňským obdobím stagnoval. V Číně se ale prodej divize propadl o více než 12 procent a v Rusku dokonce o více než 40 procent.
Součástí koncernu Volkswagen jsou kromě vlajkové značky VW a české Škody také například Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti či Lamborghini. V prvním pololetí se prodej koncernu snížil o půl procenta na 5,04 milionu vozů. Volkswagen však vystřídal v čele světového automobilového trhu japonského konkurenta Toyotu, který vykázal pokles prodeje o 1,5 procenta na 5,02 milionu vozů.