Materiál ministerstva dopravy předpokládá, že úřad do ledna 2016 najde technicko-organizačního poradce, který mu pomůže s přechodem systému od současného dodavatele, společnosti Kapsch, na nového provozovatele vzešlého z výběrového řízení. Současně se chce úřad prostřednictvím neveřejného řízení takzvaného JŘBU (jednací řízení bez uveřejnění) dohodnout s Kapschem na předání licencí a zajištění součinnosti při zaškolování nového provozovatele.
Samotné výběrové řízení na tříletý provoz systému má podle ministerstva dopravy následovat. Smlouvu s vítězem by mělo ministerstvo podepsat v říjnu 2016. Pokud by všechny kroky šly hladce a nikdo by se proti výsledkům soutěží neodvolal k antimonopolnímu úřadu, měl by nový dočasný provozovatel na převzetí systému necelé tři měsíce.
Elektronické mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy na základě desetiletého kontraktu firma Kapsch. Celkem je v systému zaregistrováno zhruba 830.000 kamionových palubních jednotek. Za loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun. Kapsch a jeho subdodavatelé mají z vybraných peněz zhruba pětinu.