Největší světová reklamní skupina WPP zvýšila zisk o polovinu

26.08.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 26. srpna (ČTK) - Největší světová reklamní skupina WPP v prvním pololetí zvýšila čistý zisk zhruba o polovinu na 601 milionů liber (přes 22 miliard Kč). Výsledky podpořil silný růst v Severní Americe a Británii. Firma dnes také vyjádřila optimismus ohledně reklamního trhu v Číně, a to navzdory zpomalování růstu čínské ekonomiky a výkyvům na tamních akciových trzích.

Generální ředitel Martin Sorrell uvedl, že podnikatelské aktivity WPP v Číně byly ve druhém čtvrtletí slabší ve srovnání s prvním kvartálem. Předpověděl však, že ve druhé polovině roku se situace zlepší. Upozornil zároveň, že hospodářský růst v Číně je zásadním faktorem pro budoucnost podniku.

WPP, která vlastní například reklamní agentury JWT a Ogilvy & Mather, působí ve 111 zemích světa a zaměstnává téměř 180.000 lidí. Čína je přitom jejím třetím největším trhem.

Firma o pozici největší reklamní skupiny světa mohla přijít kvůli plánované fúzi konkurentů Omnicom Group a Publicis Groupe. Ti se ale plánované spojení loni v květnu rozhodli odvolat a jako důvod uvedli, že by ho nedokázali dokončit v rozumném časovém horizontu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK