\"Hlavním předmětem modernizace dálnice D1 byla i v tomto úseku oprava cementobetonové konstrukce vozovky dálnice se současným rozšířením o 0,75 metru na obě strany,\" uvedl mluvčí. Součástí stavby bylo rozšíření dálničních nadjezdů a mostů v tomto devítikilometrovém úseku, zlepšení systému odvodnění vozovky a modernizace vybavení D1, včetně dálničního sytému SOS. Na připojovací větvi mimoúrovňové křižovatky Lhotka byla směrem na Brno postavena 240 metrů dlouhá protihluková stěna.
Modernizaci dálnice u Bíteše provádí Sdružení D1 Lhotka - Velká Bíteš vedené společností OHL ŽS. Původní cena zakázky činila 596,8 milionu korun bez DPH. Kvůli problémům s nestabilním podložím předloni firma OHL SŽ stavbu několikrát přerušila a požadovala více peněz na pokrytí víceprací. Podle tehdejších informací jí pak ředitelství silnic rozpočet zvýšilo o deset milionů korun.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy měla stát 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků.
Na jaře 2013 začaly na území Vysočiny opravy prvních dvou dálničních úseků, kromě Bíteše zahájili stavbaři práce také mezi 104. kilometrem u Větrného Jeníkova a 112. kilometrem u Jihlavy. Zpoždění nabraly obě akce. Tento měsíc by měla skončit dopravní omezení také u Jihlavy. V nejbližší době by však na Vysočině měla být zahájena rekonstrukce další části dálnice, a to mezi Měřínem a Velkým Meziříčím.
vst dr