Jediným segmentem stavebního trhu, kde hodnota zadaných stavebních zakázek za prvních osm měsíců roku 2015 meziročně vzrostla o výrazných 39,5 procenta, je dopravní infrastruktura. V segmentu pozemní stavby došlo k meziročnímu poklesu hodnoty nových zakázek o 15,7 procenta a v segmentu ostatních inženýrských staveb mimo dopravních (technická infrastruktura) o 50 procent. Podle ÚSR Praha za to může především úbytek větších zakázek na vodohospodářské stavby spolufinancovaných z fondů EU.
Počet zakázek vzrostl hlavně díky výraznému nárůstu zakázek na dodatečné stavební práce, jejich podíl na celkovém počtu stoupl na 31,9 procenta. Formou dodatků k uzavřeným zakázkám získaly stavební firmy 10,5 procenta hodnoty všech zakázek.
\"Současný růst stavební produkce pro veřejný sektor je realizován v převážné na zakázkách zadaných v roce 2014, kdy v meziročním srovnání s rokem 2013 stoupla celková hodnota zadaných zakázek o 28,2 procenta, což je v absolutním vyjádření o 31,3 miliardy korun,\" upozornil ředitel pro inženýrskou činnost ÚRS Zdeněk Kunc a dodal, že nepříznivým signálem pro vývoj stavební poptávky po roce 2015 jsou data o nově vypsaných veřejných stavebních zakázkách.
Hodnota nově vypsaných zakázek za prvních osm měsíců roku 2015 meziročně klesla o 31,3 procenta, z toho u zakázek na pozemní stavby o 48,3 procenta a u zakázek na inženýrské stavby o 24,2 procenta. Podle Kunce to způsobil hlavně úbytek nových zakázek spolufinancovaných z fondů EU kvůli přechodu na nové programové období.