Jde o sedmý modernizovaný úsek D1. Jeho opravy budou stát miliardu korun. Také v tomto úseku stavbaři vymění cementobetonový kryt a dálnici na obou stranách o tři čtvrtě metru rozšíří. Zakázku od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo sdružení firem Eurovia CS a Strabag. Stavba by měla trvat 20 měsíců.
Dělníci dnes na D1 u Měřína a u Meziříčí od rána pokládali provizorní žluté vodorovné dopravní značení. V obou úsecích dlouhých kolem 500 metrů kvůli tomu musela být doprava dočasně stažena do jednoho jízdního pruhu. \"Dopoledne se pracovalo ve směru do Prahy, vzhledem k očekávané odpolední špičce. A odpoledne ve směru na Brno,\" řekl ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Dvě hodiny po poledni už bylo značení dokončeno v obou pásech dálnice. U obou exitů byly uzavřeny levé jízdní pruhy a auta těmito místy projížděla dvěma pomocnými pruhy, rychlost tam je snížena na 80 kilometrů v hodině. Rýdl uvedl, že podle informací Národního dopravního informačního centra dnešní práce nezpůsobily problémy v dopravě a vzhledem k nižší intenzitě provozu se ani netvořily kolony.
V tomto režimu by doprava měla proudit do 28. září. Možnosti nájezdu a výjezdu jsou u obou dálničních exitů zachovány. \"Obě mimoúrovňové křižovatky, jak Měřín, tak Velké Meziříčí, zůstávají v plném provozu,\" uvedl Rýdl.
Modernizace tohoto úseku byla zahájena později než ŘSD původně plánovalo kvůli tomu, že výběrové řízení prověřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Český rozhlas dnes s odvoláním na generálního ředitele ŘSD Jana Kroupu uvedl, že kvůli pozdějšímu začátku se u Měřína bude možná pracovat až do zimy. \"Hodně diskutujeme o tom, že bychom zkusili víc využít i třeba listopadových termínů,\" řekl Kroupa rozhlasu.
Celá oprava dálnice mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená na 21 úseků.
vst jpt