Mosty byly v provozu od roku 2008. Vady se na nich objevily v polovině loňského roku a ŘSD se se zhotovitelem, společností Eurovia, pře o to, kdo za ně může. Na mostech byly trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybovaly nerovnoměrně a ložiska byla vysunutá mimo přípustné meze. Podle ŘSD byly mosty v havarijním stavu, hrozilo jejich zřícení a musely se neprodleně opravit. Zavřené jsou od konce května. Nynější opravy mají stát bez DPH 48 milionů korun, ŘSD je bude chtít proplatit od Eurovii.
Rýdl řekl, že Eurovia se k opravě mostů stavěla velice konstruktivně, část závad uznala a rozhodla se je na vlastní náklady opravit. \"Co se týče Eurovie a konkrétních vad, na kterých jsme se dohodli, jedná se o opravu koncových příčníků,\" řekl ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD Jiří Hlavatý.
V násypech se podle něj našly materiály, které tam nepatří, jako je dřevo nebo gumové hadice. Stavbaři už odbourali mostní závěry, vyměnili ložiska a nyní opravují opěry a začínají zakládat zásypy z lehčeného materiálu.
\"Předpokládáme mírné zdržení řádově o dva týdny. V tuto chvíli máme předpoklad, že oba mosty uvedeme do provozu nejpozději v poslední dekádě října. Raději budeme pracovat o dva týdny déle, ale za tu cenu vrátíme mostům výhled technické životnosti až sto let,\" řekl Rýdl. Uvedl, že ŘSD současně opravuje i další most vzdálený asi 600 metrů, aby se kvůli tomu nemusela silnice později znovu uzavírat.
Na příčině vad se ŘSD s Eurovií nemohou shodnout. Podle Eurovie se ŘSD o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu. ŘSD zase tvrdí, že stavební společnosti nedodržely požadovanou technologii výstavby.
Mluvčí ŘSD řekl, že nadějně vypadají jednání s Eurovií o dalších vadách na dálnici v Ostravě. \"Není vyloučeno, že v relativně dohledné době začneme realizovat na vrub Eurovie další reklamační opravy,\" řekl Rýdl.
Hlavatý uvedl, že aktuálně se jedná o opravu pravé odpočivky v Ostravě-Antošovicích ve směru na Bohumín. Ještě letos by ŘSD měla dostat ke kontrole projektovou dokumentaci, samotná oprava by se uskutečnila příští rok.