\"Mezi nejdůležitější přínosy projektu patří přidání druhé koleje a především pak navýšení traťové rychlosti až na 160 kilometrů v hodině. Obyvatelé Soběslavi se díky modernizaci dočkali kompletní rekonstrukce nádraží,\" uvedl Surý. Stavbaři pro ně vybudovali jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště u výpravní budovy, dále podchod se schodišti a výtahy a novou technologickou budovu.
\"Na jihočeském koridoru probíhalo od července loňského roku několik modernizací a kvůli rozsáhlým stavebním úpravám se cestující museli smířit s řadou výluk na trati. Výsledek ale stojí za to. Zatímco nyní trvá cesta vlakem z Prahy do Českých Budějovic zhruba dvě a půl hodiny, v budoucnu se zkrátí na 90 minut,\" dodal ředitel.
Součástí výstavby na 6,5 kilometru dlouhé trati mezi Veselím a Soběslaví bylo také posílení bezpečnostních prvků. Železniční přejezdy byly zrušeny nebo nahrazeny mimoúrovňovým křížením. Výjimku tvoří přejezd u zastávky Řípec-Dráchov, který zůstane po dokončení stavby dočasně zachován. Stavební práce zahrnovaly také modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, dispečerské řídicí techniky a trakčního vedení.
Celkové náklady stavby činí 1.253,063.156 Kč bez DPH. Investorem je SŽDC. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 617,662.760 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Generálním projektantem stavby byl Metroprojekt Praha a.s., zhotovitelem Eurovia CS, a.s. a GJW Praha spol. s.r.o. Stavba mezi 56. a 62. kilometrem začala loni v únoru.
Z rozestavěných úseků na jihočeské větvi IV. koridoru z Děčína přes Prahu a České Budějovice na státní hranici s Rakouskem v Horním Dvořišti zbývá podle mluvčího SŽDC Pavla Tesaře dokončit dvě rozestavěné akce, a to mezi Veselím nad Lužnicí a Horusicemi a Horusicemi a Ševětínem. Potom budou zbývat poslední tři úseky, mezi Nemanicemi a Ševětínem, Soběslaví a Doubím u Tábora a Sudoměřicemi a Voticemi.