Dynamika růstu výroby se sice během letošního roku snížila z počátečních sedmi až na čtyři procenta za období leden až srpen, přes to se podle Jahna podaří produkci udržet nad loňským rokem.
\"Růst ztrácí na dynamice, jsou tam určité náběhy nových vozů, kde se to mohlo trochu zpomalit. Myslím si, že evropské trhy běží dobře i všichni tři výrobci jsoudobře rozběhnutí, takže budeme mít rekordní rok opět,\" uvedl Jahn s tím, že růst by podle něj ve finále měly všechny tři značky, tedy i Škoda, která v létě zaznamenala mírný propad.
Pro příští rok pak Jahn očekává minimálně stejný výsledek jako letos. \"Evropská ekonomika se rozvíjí poměrně dobře, takže si myslím, že by výroba měla zůstat příští rok minimálně na úrovni letošního roku. Tam, kde to trochu skřípe, je Jižní Amerika a Čína, ale tam české značky příliš nedodávají,\" dodal.
Podle Jahna je v Česku stále prostor pro další automobilku, a jako prezident sdružení automobilového průmyslu by proti ní nic neměl. Reagoval tak na informaci, že Land Rover si nakonec vybral místo zvažovaného Česka Slovensko pro umístění své nové továrny. \"Na druhou stranu si nemyslím, že to je nějaká tragédie a že by česká ekonomika byla v situaci, kdy by další automobilku zásadně potřebovala,\" podotkl s tím, že u konečného umístění této investice má trochu otazníky, kde firma najde vhodnou pracovní sílu a jak budou vypadat investiční pobídky.
Výroba osobních aut v Česku pokračuje i v letošním 2. pololetí v růstu. Od ledna do srpna se meziročně zvýšila o čtyři procenta na 850.172 vozů. Produkce největšího tuzemského výrobce Škody Auto se v uvedeném období meziročně snížila o dvě procenta na 487.925 vozů. Nošovická továrna Hyundai zvýšila výrobu o pět procent na 215.311 aut a kolínská TPCA po loňském propadu rostla o 27 procent na 146.931 vozů. Produkce tuzemských automobilek se loni zvýšila o 10,5 procenta na historické maximum 1,24 milionu vozů.