GM loni kvůli problémům se zapalováním svolala do servisů miliony aut. Závadné přepínače u zapalování se za určitých okolností mohly samovolně přesunout ze zapnuté polohy do vypnuté, což zastavilo motor a vyřadilo většinu systémů napájených elektřinou, včetně posilovače řízení, posilovače brzd a airbagů. Potíže se zapalováním ve vozech GM si vyžádaly nejméně 124 mrtvých a 275 zraněných.
Automobilka se kvůli problému stala terčem ostré kritiky. Ukázalo se totiž, že firma se o potížích s přepínači dozvěděla už v roce 2001, ale se svoláváním vozů k opravě začala až loni v únoru.
Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) loni vyměřil GM za opožděné svolávání vozů s vadným zapalováním maximální možnou pokutu 35 milionů dolarů. Firma navíc kvůli potížím se zapalováním čelí více než dvěma stovkám civilních žalob, napsala agentura Reuters.
Automobilka vytvořila fond pro odškodnění obětí nehod způsobených problémy se zapalováním. Firma na odškodné vyčlenila 625 milionů dolarů, za každé úmrtí by měla rodinným příslušníkům oběti vyplatit nejméně milion dolarů (zhruba 24 milionů Kč).