\"Možná pokuta pro Volkswagen v USA je ještě ten nejmenší problém. Škody mohou utrpět i další němečtí vývozci, protože Volkswagen byl dosud vývěsním štítem pro výrobky označené Made in Germany,\" uvedl Fratzscher. Podle něj je nyní nutné udělat vše pro omezení škod, aby co nejméně utrpěla pověst německých exportérů.
Fratzscher také podotkl, že Volkswagen kvůli skandálu patrně utrpí na celém světě mnohem větší škody, než je pokuta ve výši až 18 miliard dolarů (435 miliard Kč), která mu hrozí v USA. Vozy největší automobilky světa chtějí prověřit i Jižní Korea a Švýcarsko, Francie navrhuje vyšetření skandálu na úrovni Evropské unie. \"Škoda na pověsti vyjde Volkswagen velmi draho. Ohrožena budou i pracovní místa u Volkswagenu a mnoha jeho dodavatelů v Německu,\" uvedl prezident DIW.
Ministr dopravy Alexander Dobrindt dnes vyzval automobilku, aby případ rychle a transparentně vyšetřila. Jen tak je podle něj možné obbnovit důvěru zákazníků ve Volkswagen a omezit rozsah škod.
Největší německý autoklub ADAC dnes agentuře DPA sdělil, že se skutečné emise automobilů liší od oficiálních údajů automobilek. \"Už roky říkáme, že informace výrobců (o emisím) nesedí,\" uvedl mluvčí ADAC. Podle něj to potvrzují i pravidelné testy emisí oxidu uhličitého a dalších škodlivin, které autoklub provádí od roku 2003.