Původní předpokládaná cena na stavbu úseku mezi Bošilcem a Ševětínem byla více než dvě miliardy korun. Tendr však částku výrazně snížil. \"Dobrá zpráva také je, že ještě letos se nám podaří vyčerpat i evropské peníze. K tomu nám výstavba D3 pomůže,\" uvedl předseda vlády Bohuslav Sobotka (ČSSD). Dodal, že počítá s tím, že i budoucí úseky D3 vzniknou hlavně díky podpoře z Evropské unie. Příspěvek EU na úsek mezi Bošilcem a Ševětínem činí více než 80 procent z celkové částky. \"Urychlení výstavby D3 je jedna z vládních priorit,\" řekl Sobotka.
Kromě části mezi Bošilcem a Ševětínem začaly letos v březnu práce na úseku Borek - Úsilné a Bošilec - Veselí nad Lužnicí. Také tyto části by měly být hotovy v roce 2018. Výstavbu v úseku Bošilec - Veselí nad Lužnicí však přibrzdily archeologické nálezy z éry od střední doby kamenné po 13. století. Ředitel ŘSD Jan Kroupa dnes uvedl, že nelze úplně vyloučit zpoždění prací. \"Nevíme, kdy archeologové svou činnost dokončí. Až na tomto základě přehodnotíme program prací a uvidíme, jaké to bude mít časové dopady,\" řekl Kroupa.
Další významnou částí D3 má být obchvat Českých Budějovic. Ministr dopravy Dan Ťok dnes uvedl, že do jihočeské metropole z této komunikace povedou v první fázi tři sjezdy. Původně se uvažovalo o pěti. \"Ale ty sjezdy by byly na normy České republiky příliš husté. Dohodli jsme se proto, že další dva sjezdy připravíme, ale zatím je nebudeme stavět,\" řekl Ťok.
D3 má v budoucnosti spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O potřebě této komunikace se hovoří téměř tři desítky let. Zatím je v provozu pouze 40 kilometrů mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku. Ťok dnes uvedl, že zprůjezdnění celé D3 je naplánované do roku 2025. \"Ale naším záměrem je zvládnout to rychleji,\" řekl.