Přímým dálkovým letem tak bude možné z Prahy letět do šesti světových destinací. Letiště mezi dálkové linky počítá podle regulí Mezinárodní asociace leteckých dopravců IATA například šestihodinové lety do Dubaje ve Spojených arabských emirátech, nezahrnuje ale některá spojení do asijské části Ruska nebo Kazachstánu. Přestože se počet dálkových spojení v posledních letech mírně navýšil, zdaleka nedosahuje podobného počtu, jako během zlaté éry českého letectví, která skončila počátkem 90. let, řekl ČTK historik zaměřující se na pražské letiště Lubomír Dudáček.
Kromě Pekingu se mapa dálkových tratí z Prahy v poslední době rozrostla o dvojici spojení do Toronta a Montrealu, které během letní sezony provozuje kanadský Air Transat. ČSA se z linek stáhly v letech 2008 a 2009.
V současnosti mezi dálková spojení z pražského letiště patří kromě uvedených linky do korejského Soulu a do New Yorku. Na pomezí dálkové linky je možné zařadit ruský Novosibirsk a Almaty v Kazachstánu.
První dálkovou linkou z Prahy bylo od roku 1959 spojení Českých aerolinií z Prahy do indické Bombaje. Od roku 1960 pak následovala spojení například do Jakarty, Havany, Kuala Lumpuru, New Yorku, Toronta a Chicaga.
Podle Dudáčka ČSA v 90. letech přerušily tradiční spojení na východní trhy a přeorientovaly se téměř výhradně na linky na západ. Zároveň se v rámci obnovy letadlové flotily pořídilo málo letadel vhodných na dálkové lety. Chybou prý bylo i rozprodávání slotů na zahraničních letištích. Tato oprávnění se pak těžko získávají zpět, doplnil Dudáček.
Významným milníkem pro dálkové lety z Prahy byl podle Dudáčka 22. říjen 2009, kdy ČSA přestaly létat do New Yorku. Spojení od té doby provozují aerolinky Delta Air Lines, od roku 2012 ale pouze během letní sezóny.
Nová linka spojující Prahu s Pekingem ovlivnila už měsíc před svým zahájením ceny na trhu letenek. Čínská firma na spoj nasadila ceny od 12.000 korun a za tuto cenu si již letenky z Česka koupily desítky lidí, řekla koncem srpna ČTK Věra Janičinová, ředitelka prodeje letenek jednoho z největších tuzemských prodejců, společnosti Student Agency. Zhruba stovku prodaných letenek tehdy hlásila konkurenční Letuška.cz.
Nabídky Hainan Airlines na termíny konce září jsou o stokoruny lacinější než spoje Air France s přestupem v Paříži nebo Austrian Airlines s přestupem ve Vídni, řekl koncem srpna ČTK ředitel divize Business Travel společnosti Thomas Cook Martin Doupovec. Ceny kolem 13 tisíc korun za let do jihovýchodní Asie podle něj ale nejsou standardní a jsou důkazem konkurenčního boje, který způsobil právě vstup čínské společnosti na trh. \"Otázkou pochopitelně zůstává, jak dlouho mohou takto nízké ceny vydržet,\" dodal.