Vláda spolkové země Dolní Sasko má v koncernu Volkswagen blokační minoritu. V největší evropské automobilce drží 20 procent akcií, a je tedy jejím významným vlastníkem.
S obviněním, že německá vláda o postupu Volkswagenu věděla, přišla mimo jiné německá opoziční strana Zelených. Ministerstvo dopravy již koncem července připustilo, že si je vědomo rozdílů mezi objemem automobilových emisí v testovacím prostředí a ve skutečném provozu. Dnes však odmítlo tvrzení listu Die Welt, podle kterého červencové vyjádření dokládá, že způsob, jakým Volkswagen manipuloval s testováním emisí, byl ministerstvu znám.
Ministerstvo červencovým prohlášením reagovalo na dotaz strany Zelených. V tom se hovořilo mimo jiné o problematice přepínacích zařízení, která upravují fungování motoru a vypouštění emisí v okamžiku, kdy rozpoznají, že je vůz testován. Ministerstvo podle listu Die Welt v odpovědi uvedlo, že sdílí \"názor Evropské komise, že plán na potlačení přepínacích zařízení se v praxi ještě rozsáhleji neosvědčil\".
Obvinění, že ministerstvo znalo postup Volkswagenu při manipulaci s emisemi, dnes ministr dopravy Alexander Dobrindt označil za \"falešná a nepatřičná\". Dodal, že se o celém případu poprvé dozvěděl o víkendu z novin. \"Snažíme se tento případ objasnit. Volkswagen musí obnovit svou důvěryhodnost,\" prohlásil.
Skandál kolem automobilky Volkswagen vypukl v pátek, kdy firmu z manipulace emisních testů u naftových vozů obvinila americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA). Volkswagenu v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (437 miliard Kč), skandál navíc tento týden začaly vyšetřovat i některé evropské země.