Pekárenská firma Penam aktuálně investuje 1,5 mld do modernizací

23.09.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 23. září (ČTK) - Brněnská pekárenská společnost Penam, která patří do holdingu Andreje Babiše (ANO) Agrofert, v současnosti investuje 1,5 miliardy korun do tří velkých projektů v Česku. Díky nim se má péct pečivo pomocí nejmodernějších technologií. Jde o stavbu nové páteřní pekárny v Rosicích na Brněnsku, o instalaci nové linky na výrobu chleba v Zelené louce u Prahy a instalaci nové linky na výrobu toustů a sendvičů tamtéž. Na dnešní tiskové konferenci to řekl obchodní ředitel Georgios Koulisianis.

V Rosicích se postupně bourá stará pekárna tak, aby mohla běžet dál výroba, a začne se stavět nová. Její spuštění se předpokládá zhruba za rok. Bude vyrábět balený chléb nejen pro region, ale pro celou republiku. \"První v Česku budeme mít technologii takzvaného cleanroomu, kde se budou balit chleby,\" řekl Koulisianis. Není do nich potřeba kvůli trvanlivosti potřeba přidávat žádné konzervanty.

Do rosické pekárny Penam investuje přes 700 milionů korun. Zhruba polovina půjde na technologie, polovina do samotné stavby a logistiky. Aktuálně je v Rosicích 180 zaměstnanců. \"Výroba bude maximálně automatizovaná, posílíme však expediční a logistickou činnost,\" uvedl Koulisianis. Měsíčně se počítá s výrobou 850 tun pečiva, zkrátí se výrobní proces a díky tomu bude možné pružněji reagovat na aktuální požadavky zákazníků. Modernizace reaguje zároveň na stále se zvyšující poptávku po baleném chlebu.

V Rosicích také skončí výroba toustového chleba a přesune se do Zelené louky, kde se staví nová moderní linka, která by měla fungovat zhruba od poloviny roku 2017. Nová chlebová linka v Praze už by měla být spuštěná v říjnu letošního roku.

Penam se stále více snaží přizpůsobovat trhu, který si žádá i jiné chleby než bochníky o váze 1200 gramů. Snaží se také reagovat na trend zdravé výživy. Zhruba 90 procent chlebů vyrobí z žitného kvasu. \"Jakýmsi naším symbolem je Zábrdovický chléb, jehož se ročně v celé republice prodá téměř 2000 tun,\" řekl Koulisianis. Vedoucí technolog Jaroslav Kafka upozornil na to, že díky moderním technologiím lze upravovat chuť při udržení požadované kvality. \"Máme zjištěno, že lidé v severozápadních Čechách dávají přednost mírně kyselejšímu chlebu než například lidé z Břeclavska,\" vysvětlil. Ročně se v ČR vyrobí asi 300.000 tun chleba.

Investice do moderních technologií mají vylepšit postavení na trhu, který je podle Koulisianise výrazně konkurenční. Společnost na trhu umístí 99,3 procent denní produkce, zbytek činí vratky, které se posléze likvidují. Loni činily tržby společnosti 3,62 miliardy korun a pracovalo pro ni téměř 2000 lidí. Nepůsobí jen v Česku, ale i na Slovensku, v Maďarsku a nově i v Německu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK