Slovenské ministerstvo dopravy v tomto týdnu zveřejnilo předběžné oznámení, po kterém bude následovat vypsání samotného tendru na zmiňovanou linku. Zatím není známo, zda ho současná slovenská vláda stihne ukončit do parlamentních voleb plánovaných na březen příštího roku.
Přepravu pasažérů ve vlacích na 230 kilometrů dlouhé trase mezi Bratislavou a Banskou Bystricí v současnosti zajišťuje státní Železničná spoločnosť Slovensko. Jízda po železniční trati, která neprošla kompletní modernizací, zabere tři a půl hodiny a vlaky na lince jezdí obvykle v dvouhodinovém intervalu.
\"Vyhlášení tendru jednoznačně vítáme. Svou nabídku připravíme a výběrového řízení se zúčastníme,\" sdělil ČTK mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
RegioJet již má na Slovensku zkušenosti s osobní vlakovou dopravou s finanční podporou státu. V roce 2012 začal provozovat dotované vlaky na regionální trati z Bratislavy do sto kilometrů vzdáleného Komárna na jihu Slovenska. Jde o první a dosud jedinou vnitrostátní trať na Slovensku, kde soukromý dopravce zajišťuje osobní přepravu s finanční podporou vlády.
Železniční dopravci na Slovensku v současnosti nabízejí přepravu cestujících i v dálkové dopravě, a to na vlastní komerční riziko. Bez dotací od státu provozuje RegioJet vlaky na hlavní slovenské trati mezi Bratislavou a Košicemi a podobně jako Leo Express také na trase z Prahy do Košic na východním Slovensku.
RegioJet ze skupiny Student Agency letos otevřel autobusovou linku mezi Bratislavou a Banskou Bystricí. Základní jízdné na trase začíná na pěti eurech (135 korun), což je méně než cena za přepravu vlakem mezi oběma městy.