Vodafone podle rozhodnutí regulátora musí do 60 dnů odstranit ze všech svých smluv závadná ustanovení týkající se automatické aktivace služby \"Data nad rámec balíčku\".
Službu operátor aktivoval v září 2014 všem zákazníkům, kteří měli sjednaný datový tarif, automaticky a bez jejich souhlasu. Účastníkům, kteří vyčerpali datový limit a službu nevypnuli, Vodafone za poplatek 49 Kč umožnil čerpat určitý objem dat v původní rychlosti. Vodafone novou službu spustil i přes upozornění ze strany ČTÚ, že ji lze považovat za agresivní obchodní praktiku, což úřad vyhodnotil jako jednu z přitěžujících okolností.
\"Souhlasíme s tím, že ČTÚ, stejně jako Vodafone, chrání práva spotřebitelů. Věříme proto, že zákazníci mají právo na nepřerušované užívání svých datových služeb a takové řešení jsme jim nabídli. Při zavádění nového účtování datových služeb jsme hledali zákaznicky nejpřívětivější řešení a věříme, že jsme uspěli. Vidíme to i z minimálního počtu žádostí o odpuštění ceny za nákup dalšího objemu dat,\" řekla ČTK mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.
Vodafone poskytuje služby 3,3 milionu zákazníků. Jeho rychlá datová síť LTE pokrývá 92 procent populace a pokrývá 83 procent území České republiky.