Nová pravidla by podle mluvčí měla mimo jiné zjednodušit spolupráci a výměnu informací mezi členskými státy Evropské unie. Reforma bude vyžadovat souhlas členských států i Evropského parlamentu, napsala agentura Reuters.
Volkswagen minulý týden přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Automobily vzhledem k tomuto softwaru mohly při testech vykazovat nižší emise než při běžném provozu.
Evropská komise již dříve připustila, že existují rozdíly mezi úrovní emisí v testovacích podmínkách a v běžném provozu. V roce 2007 postavila software umožňující manipulace s emisními testy mimo zákon, ačkoli prý neměla žádné konkrétní poznatky o jeho využívání. Začala rovněž pracovat na zlepšení testovacích metod. Nové testy prováděné v reálných podmínkách by se měly postupně zavádět od začátku příštího roku, napsala agentura Reuters.