Volkswagen chystá úpravu vozů umožňujících falšování emisí

29.09.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Wolfsburg (Německo) 29. září (ČTK) - Německý automobilový koncern Volkswagen plánuje provést úpravy naftových automobilů, které byly v minulosti vybaveny softwarem umožňujícím manipulovat s emisními testy. V rámci \"komplexního plánu\" řešení skandálu s falšováním testů hodlá Volkswagen majitele těchto vozů v příštích dnech kontaktovat, uvedl nový koncernový šéf Matthias Müller.

Volkswagen minulý týden přiznal, že software umožňující manipulovat s emisními zkouškami instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Müller však upozornil, že software byl aktivován pouze v části těchto vozů. \"Proto počítáme s tím, že počet skutečně postižených automobilů bude nakonec nižší,\" dodal.

Nový šéf Volkswagenu na setkání s manažery uvedl, že koncern nyní stojí před \"největší zatěžkávací zkouškou\" ve své historii. Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 milionu vozů s její značkou.

Maďarský ministr hospodářství Mihály Varga dnes uvedl, že zhruba dva miliony z 11 milionů motorů, kterých se skandál týká, vyrobila maďarská továrna divize Audi. \"Jsem si jistý, že to ovlivní maďarský automobilový průmysl,\" řekl ministr televizi TV2. \"Doufám však, že tento dopad bude menší, než předpovídají katastrofické scénáře,\" dodal.

Skandál se týká také španělské divize Seat. Ta dnes oznámila, že vyrobila zhruba 700.000 z 11 milionů motorů vybavených softwarem pro manipulaci s emisními testy.

Evropská komise kvůli skandálu hodlá do konce letošního roku připravit reformu evropského systému schvalování nových modelů automobilů. Nová pravidla by podle mluvčí měla mimo jiné zjednodušit spolupráci a výměnu informací mezi členskými státy Evropské unie.

Šéf vlajkové značky VW Herbert Diess by měl dnes večer o skandálu jednat s eurokomisařkou pro vnitřní trh a průmysl Elžbietou Bieńkowskou. Komise minulý týden apelovala na všechny unijní státy, aby zahájily vlastní vyšetřování případu a aby dohlédly na přísné dodržování emisních limitů.

Evropská komise již dříve připustila, že existují rozdíly mezi úrovní emisí v testovacích podmínkách a v běžném provozu. V roce 2007 postavila software umožňující manipulace s emisními testy mimo zákon, ačkoli prý neměla žádné konkrétní poznatky o jeho využívání. Začala rovněž pracovat na zlepšení testovacích metod. Nové testy prováděné v reálných podmínkách by se měly postupně zavádět od začátku příštího roku.

Skandál kolem Volkswagenu vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí koncern obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (435 miliard Kč). Skandál navíc začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada žalob.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK