Dozorčí rada VW prý zvažuje kroky na podporu ratingu firmy

01.10.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Wolfsburg (Německo) 1. října (ČTK) - Členové dozorčí rady Volkswagenu mají obavy z negativního dopadu skandálu kolem falšování údajů o emisích na hodnocení úvěrové spolehlivosti koncernu ratingovými agenturami. Zvažují proto kroky, které by posílily finanční pozici podniku, neplánují však žádný prodej majetku. Agentuře Reuters to řekly zdroje blízké radě.

Podle zdrojů panují obavy, že zhoršení úvěrových ratingů by automobilce zvýšilo náklady na půjčky a narušilo její snahu o obnovení důvěry investorů. Dozorčí rada prý v důsledku těchto obav zvažuje opatření ke snížení nákladů a na podporu příjmů.

Ve středu večer o skandálu kolem falšování údajů o emisích několik hodin jednal výkonný výbor dozorčí rady. Podle informací agentury DPA obdržel předběžnou zprávu o interním vyšetřování, ze které vyplývá, že rozhodnutí o instalaci softwaru umožňujícího manipulace s testy emisí padlo již v v letech 2005 a 2006, a to v oddělení pro vývoj motorů v centrále podniku. Stále prý ale není jasné, kdo konkrétně nese za instalaci tohoto softwaru do automobilů zodpovědnost.

Volkswagen minulý týden přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut v celém světě. Ministr hospodářství německé spolkové země Dolní Sasko Olaf Lies, jenž je členem dozorčí rady VW, tento týden uvedl, že pracovníci Volkswagenu zodpovědní za skandál postupovali zločinně a musejí přijmout osobní zodpovědnost.

Skandál vypukl v pátek 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (téměř 440 miliard Kč). Skandál navíc začaly minulý týden vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 milionu vozů s její značkou.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK