Podle zdrojů panují obavy, že zhoršení úvěrových ratingů by automobilce zvýšilo náklady na půjčky a narušilo její snahu o obnovení důvěry investorů. Dozorčí rada prý v důsledku těchto obav zvažuje opatření ke snížení nákladů a na podporu příjmů.
Ve středu večer o skandálu kolem falšování údajů o emisích několik hodin jednal výkonný výbor dozorčí rady. Podle informací agentury DPA obdržel předběžnou zprávu o interním vyšetřování, ze které vyplývá, že rozhodnutí o instalaci softwaru umožňujícího manipulace s testy emisí padlo již v v letech 2005 a 2006, a to v oddělení pro vývoj motorů v centrále podniku. Stále prý ale není jasné, kdo konkrétně nese za instalaci tohoto softwaru do automobilů zodpovědnost.
Volkswagen minulý týden přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut v celém světě. Ministr hospodářství německé spolkové země Dolní Sasko Olaf Lies, jenž je členem dozorčí rady VW, tento týden uvedl, že pracovníci Volkswagenu zodpovědní za skandál postupovali zločinně a musejí přijmout osobní zodpovědnost.
Skandál vypukl v pátek 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (téměř 440 miliard Kč). Skandál navíc začaly minulý týden vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.
Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 milionu vozů s její značkou.