Odbyt vozů největší americké automobilky General Motors (GM) vzrostl meziročně o 12,5 procenta a americká dvojka Ford prodala o 23 procent více aut než před rokem. Prodej vozů italsko-americké skupiny Fiat Chrysler se zvýšil o 13,6 procenta.
GM odhaduje, že celoroční tempo prodeje aut všech značek na celém americkém trhu dosáhlo v září 18,3 milionu, což by bylo nejvíce od června 2005, kdy tento ukazatel překročil 20 milionů prodaných vozů. V srpnu zůstalo roční tempo i přes mírný meziroční pokles prodeje na vysoké úrovni 17,8 milionu aut. Konzultační společnost Edmunds.com odhaduje, že celkový prodej v září vzrostl o 14 procent.
Americký automobilový trh tak nadále směřuje ke svému nejlepšímu roku za 14 let. I v září jeho růst vedly nákupy velkých sportovně-užitkových vozů (SUV) a pick-upů, které využívají levného benzinu a nízkých úrokových sazeb. Americká centrální banka (Fed) v září odložila zvyšování krátkodobých sazeb z nynější úrovně těsně nad nulou.
K zářijovému vzestupu prodeje aut přispěl i kalendářový posun. Tradičně vysoký prodej vozů o prodlouženém víkendu před Dnem práce o prvním zářijovém pondělí byl oproti minulým rokům zahrnut do září namísto srpna.
Volkswagen, jenž byl před zhruba dvěma týdny zasažen odhalením, že u vozů s naftovými motory manipuloval s měřením emisí, oznámil, že prodej jeho aut minulý měsíc stoupl o 0,6 procenta. Konzultanti z Edmunds.com čekali, že značka VW v září zaznamená jako jediná na americkém trhu pokles prodeje. Luxusní značka Audi, jejíž naftové motory se rovněž upravovaly, zaznamenala nárůst odbytu o 16 procent.
Silně se zvyšoval i prodej aut japonských automobilů. Japonská jednička Toyota zvýšila prodej o 16 procent, prodej vozů Nissan se zvýšil o 18 procent.
Údaje o prodeji automobilů jsou důležitým ukazatelem vývoje celkových spotřebitelských výdajů. Ty zajišťují více než polovinu ekonomické aktivity Spojených států.