Agentura Interfax uvedla, že důvody zrušení převzetí jsou tři. Kromě nepředložení nabídky na slíbený akciový podíl prý také věřitelé Transaera odmítli model restrukturalizace trhu, který navrhla Sberbank. Ta na jednání dohlížela. Ruské ministerstvo financí pak nebylo ochotno poskytnout státní záruku 85 miliard rublů (31,4 miliardy Kč) na restrukturalizaci Transaera, která byla slíbena v počáteční fázi jednání. Všichni vyjednávači spojení se pak shodli, že jedinou možnou cestou je bankrot aerolinek.
Transaero je nyní v takových finančních potížích, že ani nedokáže zaplatit pohonné hmoty do letadel. Palivo tak firmě nyní poskytuje Aeroflot. Ten prý chtěl stroje Transaera přestat tankovat 30. září, avšak první místopředseda ruské vlády Igor Šuvalov podle ruských médií požádal Aeroflot, aby tento termín prodloužit do půlnoci 2. října.
Aeroflot oznámil plány na převzetí Transaera na počátku září. Hlavním akcionářem Aeroflotu je s podílem 51 procent stát. Aeroflot měl podle plánu koupit podíl 75 procent, společnost reorganizovat a začlenit do své struktury. Součástí transakce mělo být i převzetí dluhu, který na konci loňského roku činil 106 miliard rublů (39,1 miliardy Kč).
Transakce měla být dokladem snahy Kremlu podpořit krizí ohrožená odvětví. Ruští zákazníci kvůli krizi omezili lukrativní lety do zahraničí a vnitrostátní lety jsou pro přepravce často ztrátové. Ruské aerolinie loni vykázaly úhrnnou ztrátu asi 30 miliard rublů, asi šestkrát vyšší než za rok 2013, uvádějí údaje Ruského sdružení leteckých přepravců.