Společnost již dříve oznámila, že problematický dieselový motor koncernu VW s typovým označením EA 189 namontovala do 1,2 milionu vozů. Jde o tří a čtyřválcové motory se zdvihovými objemy 1,2, 1,6 a 2,0 litru s emisní normou Euro 5. Dodávala je do modelu Fabia II (v letech 2009 až 2014), Roomster (2009 až 2015), Rapid (2011 až 2015), Yeti (2009 až 2015), Octavia II (2009 až 2013) a Superb II (2009 až 2013). Do stávajících modelů v Evropě již Škody tyto motory nemontuje.
Vedle adresy http://go.skoda.eu/servisakce lze vůz prověřit i na stránce http://www.skoda-auto.cz v levém menu pod záložkou \"Ověření softwaru naftových motorů\". Bude-li se problém týkat zadaného vozidla, nabídne stránka zákazníkovi možnost kontaktování smluvního partnera Škody nebo infolinky.
S řešením problému pro majitele dotčených aut má automobilka přijít během října. Z mateřského koncernu již uniklo, že ve hře je několik možností řešení. Ty spočívají v aktualizaci špatného softwaru nebo zabudování většího katalyzátoru. V krajním případě by ale výrobce mohl měnit celý vůz.
Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující spuštěním speciálního režimu snižovat jinak nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Podle odborníků mají USA přísnější emisní normy a v Evropě by tyto vozy i bez speciálního režimu normálně homologačním testem prošly.