Zkušebna testovala Škodu Superb třetí generace s motorem 2,0 TDI a VW Golf sedmé generace s naftovým motorem 1,6 TDI.
\"Měření je plně v dikci ministerstva dopravy a jeho nezávislé zkušebny. Značka Škoda poskytla maximální součinnost příslušným úřadům a výsledky tohoto nezávislého měření bude respektovat, stejně jako veškeré závěry, které z tohoto měření vyplynou,\" řekl ČTK mluvčí Škody pro ČR Vítězslav Pelc.
Ministr již dříve oznámil že vedle nových vozů koncernu VW, které jsou v současnosti v prodeji, nechá otestovat i auta, která jsou vybavená motorem s řídicí jednotkou obcházející emisní měření. A to jak v původním stavu, tak po úpravě, která měla problematický software vyřadit.
V Česku se prodalo kolem 148.000 aut koncernu VW vybavených dieselovými motory, které umožňují obcházení emisních měření. Z toho je 101.000 škodovek, 38.000 osobních i užitkových volkswagenů, asi 7000 vozů Audi a 1800 automobilů Seat. Počet dovezených aut s těmito motory, která jsou v tuzemsku v provozu, ministerstvo stále zjišťuje.
Dieselové motory koncernu VW schopné obcházet emisní měření jsou podle vyjádření Škody Auto tříválce a čtyřválce TDI o objemu 1,2 a 1,6 nebo 2,0 litru s emisní normou Euro 5. Škoda jimi vybavila celkem 1,2 milionu vozů, které prodala po celém světě. Montovaly se do modelů Fabia druhé generace, Roomster, Rapid s diesely Euro 5, Octavia druhé generace, Yeti a Superb druhé generace. Tyto motory se používaly také ve volkswagenech Golf šesté generace, u sedmé generace Passatu nebo první modelu Tiguan.