Lokalizace výroby českých letadel se má podle Kozicyna ujmout firma Uralský závod civilního letectví (UZGA) ve spolupráci s UGMK. Část letounů by se údajně měla vyrábět už napřesrok. Zda bude výroba letadel do Ruska přenesena, nebo bude spuštěna souběžně s produkcí v Česku, z Kozicynových slov nevyplývá. Šéf uralského koncernu nicméně řekl, že stroje vyráběné v Rusku by měly být určeny pro trh v Rusku a v sousedních státech.
Aircraft Industries je největším výrobcem civilní letecké techniky v ČR, zaměstnává kolem tisícovky lidí. Nosným programem firmy je právě malý dopravní letoun L-410 dodávaný do mnoha zemí, především do Ruska. L-410 byl vyvinut v druhé polovině 60. let, mezitím byl několikrát modernizován.
Společnost UZGA chce podle ruské agentury TASS investovat do projektu výroby českých letounů v Rusku 1,2 miliardy rublů během příštích dvou let. Na letišti Uktus v Jekatěrinburgu má vyrůst řada nových výrobních objektů, letiště má projít modernizací a další náklady si podle TASS vyžádá vyškolení personálu a certifikace lokalizovaných strojů pro ruský trh.
Generální ředitelka Aircraft Industries Ilona Plšková v červenci ČTK řekla, že firma letos zatím prodala tři letadla do Bangladéše a jedno do Alžírska. Jedná se o prodeji do Indie, Číny, Kazachstánu a Grónska. Společnost hodlá vyrobit 18 letadel, loni jich vyrobila o dvě méně a 16 letadel také prodala.
Plšková řekla, že přesun továrny z Kunovic do Ruska by byl nákladný. \"Myslím si, že naši majitelé ví, že je tady potenciál v lidském faktoru. Naši lidé jsou šikovní a mají obrovské zkušenosti, což je naše doména,\" řekla.