V televizi reklamní výdaje za devět měsíců stouply o 10,7 procenta na 23,5 miliardy korun. Mírnější nárůst o 3,2 procenta vykázala rádia, která od začátku roku odvysílala reklamu za ceníkových 4,4 miliardy korun.
Propad podle výzkumu pokračoval u tištěné inzerce, která meziročně ztratila 2,2 procenta na 12,2 miliardy Kč. Vyšší procentní propad zaznamenala internetová reklama, kterou výzkum registruje v rozsahu projektu AdMonitoring, tedy takzvané displayové reklamy. Ta v tomto období klesla v ceníkových cenách o 5,6 procenta na 4,2 miliardy Kč.
Podobný vývoj jednotlivá média registrovala i v samotném září, kdy si televize polepšila meziročně o 13,8 procenta na 3,3 miliardy a rozhlas stoupl o 10,7 procenta na 612,5 milionu korun. Tisk v září ztratil 2,5 procenta na ceníkových 1,7 miliardy korun.
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za tři čtvrtletí 2014 a 2015 v Kč:
Mediatyp 2014 2015 Nárůst/pokles Celkem 45,875.095.000 Kč 47,736.895.000 Kč 4,1 procenta TV 21,257.841.000 Kč 23,528.706.000 Kč 10,7 procenta Tisk 12,428.531.000 Kč 12,159.825.000 Kč -2,2 procenta Rádio 4,287.857.000 Kč 4,424.717.000 Kč 3,2 procenta Internet* 4,470.231.000 Kč 4,218.036.000 Kč -5,6 procenta OOH 3,430.634.000 Kč 3,405.610.000 Kč -0,7 procenta
Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere)
Pozn.: *Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring