Nabídky stavebních společností nyní posoudí výběrová komise. Hlavním hodnoticím kritériem je cena, která tvoří 90 procent váhy celkového hodnocení. Zbytek připadá na délku záruční doby. Pokud bude soutěž ukončena bez komplikací a nikdo z uchazečů se proti výsledkům neodvolá k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, měly by práce na opravě úseku začít příští rok na jaře, očekává ředitelství.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové opravě. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do 21 úseků, které se opravují postupně. Nyní jsou hotové čtyři úseky z první etapy a na dalších třech se pracuje. V příštím roce očekává ŘSD zahájení prací na dalších šesti stavbách. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.