Diskuse o převedení nemovitostí na správce kolejí trvají už několik let. Největším přelomem z poslední doby je vyjádření Evropské komise, která v červnu stanovila limit zhruba tří miliard korun jako částku, za kterou nebude prodej nádraží státní SŽDC považovat za nedovolenou státní podporu. Aktualizovaný odhad tržní ceny od společnosti PwC pro dráhy uvádí sumu 3,24 miliardy korun. To je podle odborů málo.
\"Já se do nového posudku nechci pouštět. Pokud to bude nutné, tak ho uděláme,\" uvedl Ťok s tím, že se rovněž znovu nechce obracet na Evropskou komisi, což by převod odsunulo o další dva roky.
Pokud se dozorčí rada nebo představenstvo ČD postaví proti převodu, bude s nimi Ťok dál jednat. Pokud jednání selžou, bude Ťok uvažovat o personálních změnách v dozorčí radě. Podle něj k převodu nádraží nemusí dojít od začátku příštího roku, ale během následujících měsíců.
SŽDC má od Českých drah získat 1600 objektů, z nichž zhruba 1000 je nádražních budov. V utěšeném stavu je necelá polovina z nich, zbytek si vyžádá rozsáhlejší rekonstrukci.