KBA podle mluvčího zhodnotil navrhované úpravy a časový harmonogram akce a považuje je za přijatelné. Volkswagen tak může svolávání aut do servisů zahájit v lednu 2016.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. V České republice se podle ministerstva dopravy skandál týká zhruba 106.000 vozů Škoda a několika desítek tisíc aut dalších značek koncernu Volkswagen.
Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.
Nedávný průzkum společnosti Prophet nicméně ukázal, že zhruba dvě třetiny Němců považují skandál za přehnaný a domnívají se, že Volkswagen nadále vyrábí vynikající vozy.
Německá kancléřka Angela Merkelová o víkendu uvedla, že skandál značku \"Made in Germany\" nepoškodil. Dodala, že Volkswagen musí skandál vyřešit transparentním způsobem a uskutečnit strukturální změny, které zabrání, že se podobná situace v budoucnosti nebude opakovat.