Automobilka neupřesnila, kterých vozů se týkají nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého. Podle agentury DPA jde především o naftové automobily, není prý ale vyloučeno, že se problém týká i benzinových aut. Volkswagen upozornil, že zjištěné nesrovnalosti nemají vliv na bezpečnost vozů.
V září americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.
Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let. V letošním třetím kvartálu prodělala na provozní úrovni 3,5 miliardy eur (zhruba 95 miliard Kč) po zisku 3,2 miliardy eur před rokem. Výsledky negativně ovlivnila tvorba rezervy v objemu 6,7 miliardy eur na budoucí opatření související se skandálem.