\"Profitabilita se rok od roku snižuje a letos se pohybuje kolem dvou procent. Snažíme se držet zisk obratem, protože to je nyní jediná možnost, jak nějaký profit udržet a generovat. Pokud to takhle půjde v budoucnu, tak nevím, jak to budeme dělat,\" uvedl Bednář.
Letos firma zpracuje zhruba 45.000 tun kuřat, meziročně o 2,5 procenta více. Příští rok by to mělo být 47.000 tun. Stejně jako loni vyrobí letos podnik 10.000 tun uzenin, což je za pět let nárůst na více než dvojnásobek.
\"V současné době je kapacita výroby limitní,\" řekl Bednář. Klatovská firma je sevřená železnicí a silnicí a nemůže expandovat. \"Spíše hledáme výrobky, jimiž bychom se odlišili od konkurence. Jednak bez chemických přísad a konzervantů, letos jsme začali s produkty s vyšším obsahem masa, tedy 80 až 90 procent,\" řekl Bednář.
Podnik třetím rokem nezdražoval. \"Ceny živých kuřat i krmného obilí z loňské sklizně šly dolů, takže naopak řetězce na nás tlačily, abychom snížily ceny,\" vysvětil Bednář.
Drůbežářský závod Klatovy stále mírně posiluje dodávky všech obchodních řetězců kromě Lidlu, kde se firma nedohodla na cenách; do řetězců dodává až 85 procent produkce. Podnik vyváží dlouhodobě zhruba čtyři procenta výroby do Německa, Švýcarska a Rakouska. Jde buď o kuřata na gril nebo o porcované kuřecí maso, hlavně prsa. Kvůli naplněné kapacitě výroby i prodeje a nedostatku suroviny nechce podnik export rozšiřovat. Za pět investoval do výroby 400 milionů Kč.