Šéf automobilky Matthias Müller dnes v dopisu vyzval ministry financí členských zemí Evropské unie, aby se s případnými dodatečnými daňovými požadavky obraceli přímo na firmu, nikoli na majitele vozů. Dodatečné daňové náklady by mohly vzniknout tam, kde je výše zdanění aut závislá na úrovni emisí či spotřeby, píše agentura Reuters.
Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zatím týkal údajů o emisích oxidů dusíku a zahrnoval asi 11 milionů naftových vozů, včetně 1,2 milionu aut české divize Škoda Auto. Nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého se týkají převážně naftových automobilů, včetně vozů Škoda Octavia. Zahrnují ale také téměř 100.000 benzinových automobilů.
Skandál kolem Volkswagenu vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) koncern obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Největší skandál v osmasedmdesátileté historii koncernu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.