Materiál počítá s vypsáním výběrového řízení začátkem příštího roku a podpisem smlouvy v říjnu. Desetiletá smlouva s dosavadním provozovatelem, společností Kapsch vyprší na konci roku 2016. Nový provozovatel, pokud v soutěži nevyhraje společnost Kapsch, tak bude mít na převzetí a zaškolení se v systému necelé tři měsíce.
Podle ministra dopravy je ale možné zakázku stihnout vypsat ještě dříve. Začátkem měsíce v České televizi uvedl, že soutěž bude připravena ještě do konce letošního roku. Souběžně s tříletým plněním zakázky na výběr mýta pomocí stávající mikrovlnné technologie bude resort připravovat novou soutěž. Tento druhý kontrakt by měl již být opět desetiletý a ministerstvo dopravy by v něm už nemělo uchazečům diktovat, jakou technologii mají pro výběr mýta použít.
Příprava mýtné soutěže se resortu dopravy dlouhodobě nedaří, průběžné harmonogramy přípravy se kromě současného ministra nedařilo dodržovat ani jeho předchůdcům. Problematická je i zmiňovaná zakázka na mýtného poradce pro společnost Deloitte, kterou už v současnosti řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ÚOHS. Výhrady k ní měl i premiér Bohuslav Sobotka, který kvůli ní nařídil zpřísnit pravidla pro zadávání zakázek bez výběrového řízení.
Elektronické mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. V systému je zaregistrováno zhruba 830.000 kamionových palubních jednotek. Za loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun, letos k červenci více než 63,5 miliardy. Z toho stát Kapschi a jeho subdodavatelům zaplatil 16,3 miliardy korun bez DPH.