\"Naše nové modely jsou u zákazníků velice oblíbené. Důkazem toho je i stabilní vývoj zakázek. Situace na ruském a východoevropském trhu však zůstává i nadále napjatá,\" uvedl člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.
V říjnu dodala Škoda na ruský trh zákazníkům 4600 vozů, což je o 38 procent vozů méně než ve stejném měsíci minulý rok. Ve východní Evropě mimo Rusko prodala automobilka v říjnu 3000 vozů, což znamená pokles o 11 procent. V Číně prodej v říjnu mírně stoupl, a to meziročně o 3,2 procenta na 26.400 vozů. Letos v září přitom prodej v Číně mírně klesl.
Pokles prodeje zaznamenala automobilka i v západní Evropě, kam dodala 34.000 vozů, meziročně téměř o dvě procenta méně. Na německém trhu dosáhly prodeje značky loňské úrovně 12.800 vozů, Škoda tak zůstává v Německu nejsilnější zahraniční značkou. Dvouciferného růstu dosáhla značka Škoda ve Francii, o 17,3 procenta na 2100 vozů, Španělsku, o 12,3 procenta na 1700 vozů, nebo Itálii, o 13,3 procenta na 1400 vozů.
Ve střední Evropě se dodávky vozů Škoda v říjnu zvýšily o 11,9 procenta na 14.800 aut. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 7600 vozů, meziročně o 18,5 procenta více. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka na Slovinsku a Chorvatsku.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává na celém světě přibližně 25.900 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.