\"V současné obtížné situaci musíme přijmout společná rozhodnutí, která budou brát ohledy jak na ziskovost, tak na zaměstnanost,\" uvedl Müller, jehož citovala agentura Reuters. Obě strany se dohodly, že budou během následujících deseti dní vyjednávat tak, aby dozorčí rada mohla schválit plán výdajů na příští roky na svém zasedání 20. listopadu.
Odbory se s vedením skupiny dostaly do sporu poté, co šéf vlajkové značky VW Herbert Diess oznámil, že jeho divize hodlá do roku 2019 snížit výdaje o jednu miliardu eur (27 miliard Kč) ročně. Předseda závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh minulý týden v pátek prohlásil, že Diess svým oznámením škrtů porušil pravidla spolurozhodování manažerů a odborů o zásadních věcech, a vyzval vedení k okamžitému jednání.
\"Zaměstnanci společnost podpoří, pokud se nám podaří přijít s vyváženou strategií investic, úspor a budoucích projektů,\" uvedl Osterloh.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě, včetně vozů české Škody, instaloval software umožňující skrývat při testování emisí vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku asi o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. Kvůli předběžnému odpisu nákladů spojených se skandálem vykázal Volkswagen svou první čtvrtletní ztrátu za více než dvě desetiletí.