Tempo růstu prodeje prudce zrychlilo ze zářijových dvou procent. Čínská vláda od 1. října snížila u vozů s objemem motoru do 1,6 litru daň z obratu o polovinu na pět procent. Podíl těchto vozů na čínském automobilovém trhu přitom dosahuje téměř 70 procent.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Loni však růst prodeje automobilů v Číně prudce zpomalil na necelých sedm procent z téměř 14 procent v roce 2013.
Letos vykazoval čínský automobilový trh několik měsíců za sebou pokles. Tento útlum měl negativní dopad na prodej řady automobilek, včetně německého koncernu Volkswagen a jeho české divize Škoda Auto. Objevily se rovněž obavy, že čínský automobilový trh by letos mohl zaznamenat první celoroční pokles v tomto století.
Oživení poptávky v důsledku nižšího zdanění však hrozbu celoročního poklesu zmírnilo. Za prvních deset měsíců roku se prodej podle dnešních údajů meziročně zvýšil o 1,5 procenta na 19,3 milionu vozů, zatímco za prvních devět měsíců činil meziroční růst pouze 0,3 procenta.
pmh ank