Podle něj naplánování uzavírek přes listopad a částečně i na prosinec umožnilo dlouhotrvající teplé počasí. Důvodem, proč se stavební práce na zimu přerušují, je kromě nevhodných teplot pro práci s řadou stavebních materiálů i nutnost zajistit standardní zimní údržbu a udržet dálniční síť provozuschopnou i při vydatném sněžení. To je ale v dopravních uzavírkách, kdy je provoz svedený do zúžených pruhů neproveditelné.
Během letošního roku byly dokončené stavby mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, které byly rozestavěné už z loňska. U ostatních rozestavěných úseků se během roku pracovalo na takzvaných přípravních pracích, s položením nového povrchu dálnice u nich silničáři počítali až napřesrok.
V současnosti jsou už tyto práce hotové v úseku mezi Velkým Meziříčím a Měřínem. U Hvězdonic dále silničáři pracují na opravě mostu na 33. kilometru a mezi Ostrovačicemi a Kývalkou se stále pracuje ve středním dělícím pásu, uvedl Studecký.
Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do 21 úseků, které se opravují postupně. Nyní jsou hotové čtyři úseky z první etapy a na dalších třech se pracuje. V příštím roce očekává ŘSD zahájení prací na dalších šesti stavbách. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.