KBA schválil úpravy u modelů s motory o objemu 1,6 a 2,0 litru. Volkswagen ještě musí předložit technická řešení pro malé vozy o objemu 1,2 litru, uvedl Müller. Podle něj nebude většina úprav vyžadovat větší práci.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí oxidů dusíku. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu již srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.
Vyšetřování skandálu s emisemi bude trvat ještě několik měsíců, řekl dnes Müller. Firma plánuje zveřejnit předběžné výsledky vlastního vyšetřování příští měsíc.
Společnost si ze zisku ze třetí čtvrtletí odložila na náklady skandálu 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard Kč). Celkové náklady, včetně pokut a vyrovnání žalob, se odhadují na desítky miliard eur.