Automobilka Audi v pondělí připustila, že regulačním úřadům v USA neoznámila použití tří typů přídavného zařízení pro regulaci emisí (AECD). Jedno z nich je určeno k tom, aby katalyzátory po nastartování studeného motoru rychle dosáhly provozní teploty. Tento software úřady ve Spojených státech považují za podvodné zařízení.
Firma v pondělí naznačila, že přeprogramování softwaru použitého v americké verzi třílitrových naftových motorů vyjde na částku pohybující se kolem 50 milionů eur (1,4 miliardy Kč).
Motor byl použit v amerických modelech aut A6, A7, A8, Q5 a Q7 od modelového roku 2009 dál. Volkswagen jej použil u modelu Touareg a Porsche u modelu Cayenne od modelového roku 2013 a dál. U vozů Cayenne se původně mluvilo jenom o modelovém roku 2015. Proto se počet dotčených aut o tolik zvýšil.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v pátek s odvoláním na sdělení Volkswagenu uvedla, že software, který tento úřad považuje za problematický, je v 85.000 větších naftových vozech vyrobených od roku 2009. Vyšetřování se do začátku tohoto měsíce soustředilo pouze na menší dieselové vozy. U nich Volkswagen manipulaci s testy emisí přiznal.
Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) nepovažuje inkriminovaný software za závadný ani nelegální.