\"U soudu žalujeme neplatnost arbitráže a finalizujeme trestní oznámení, protože máme pocit, že u rozhodčího nálezu mohl být porušený zákon. Dalším krokem bude stížnost na EK, protože placením částky za inflaci, která nebyla ve smlouvě sjednána, a přesto ji rozhodčí soud uznal, tak může dojít k nedovolené podpoře ve veřejné soutěži,\" uvedl ministr.
České dráhy si u Škody Transportation objednaly 20 třísystémových lokomotiv řady 380 za zhruba 2,5 miliardy korun. Lokomotivy měl železniční dopravce převzít v roce 2009, první stroje ale dostal až v roce 2013. Škoda se na arbitrážní soud obrátila s požadavkem doplatku kupní ceny, kterou jim dopravce nezaplatil, dráhy se naopak dožadovaly zhruba miliardy korun pokuty za pozdní dodávku strojů. Dráhy Škodě v rámci arbitráže zatím zaplatily 468 milionů Kč.
Ťok Zemana, který je velkým podporovatelem projektu kanálu Dunaj-Odra-Labe, informoval, že ministerstvo vypsalo zakázku na zpracování studie proveditelnosti stavby, a slíbil, že příští rok bude jednat s Ředitelstvím pro dopravu EK, zda je šance tento projekt vrátit do seznamu prioritních staveb TEN-T.
V oblasti mýta Zeman podpořil názor ministra využít v přechodné fázi do vypsání technologicky neutrálního tendru stávající vybudovaný systém kvůli úspoře peněz. Ministr také Zemanovi sdělil, že v oblasti čerpání evropských dotací nebude objem nedočerpaných peněz tak velký, jak se předpokládalo.