V příštím roce nicméně VDA počítá se zpomalením růstu německého automobilového trhu. Prodej by se tak měl zvýšit jen zhruba o procento na 3,2 milionu vozů.
V samotném listopadu se prodej osobních aut v Německu meziročně zvýšil o devět procent na 272.000 vozů. V období od ledna do listopadu dosáhl 2,96 milionu, což představuje meziroční nárůst o pět procent.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Šéf VDA Matthias Wissmann dnes uvedl, že toto přiznání poškodilo důvěru ve Volkswagen, v celý automobilový sektor i v naftové technologie. Dodal však, že zatím neexistují žádné známky toho, že by skandál podkopal poptávku po naftových autech v Německu. Upozornil, že prodej samotných naftových vozů rostl v období od srpna do listopadu rychleji než celý automobilový trh.
Sdružení VDA dnes také předpovědělo, že celosvětový prodej automobilů v letošním roce stoupne o procento na 76,9 milionu vozů. V příštím roce by měl růst zrychlit na zhruba dvě procenta a prodej by měl dosáhnout 78,1 milionu vozů, uvedla agentura DPA.