\"Pořadatelé těchto akcí přicházejí stále s novými způsoby, jak spotřebitele oklamat a přilákat je na prezentaci, a stále důmyslnějšími triky se snaží vyhnout jakékoliv kontrole,\" uvedl ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Z celkového počtu 82 provedených kontrol zjistili inspektoři porušení předpisů v 73 procentech kontrol. Zaměřili se přitom na problémové firmy, proto tyto výsledky podle ČOI nelze považovat za objektivní obraz situace na trhu.
Některou z nekalých obchodních praktik prokázali inspektoři v 38 případech. V 36 případech se jednalo o klamavé informace poskytované spotřebitelům, např. že se nejedná o předváděcí prodejní akci, ačkoli opak byl pravdou.
\"Prokázáno bylo také poskytnutí nepravdivé informace o délce lhůty na vrácení zaplacené kupní ceny zboží v případě odstoupení od smlouvy. Ve dvou případech zjištěných agresívních obchodních praktik se pak jednalo o vytvoření klamného dojmu, že spotřebitel vyhrál, přestože údajná \"výhra\" byla podmíněna vynaložením nemalých finančních prostředků na zakoupení předváděného zboží,\" dodal mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.
Za porušení předpisů uložila ČOI provozovatelům těchto prodejních akcí pokuty v celkové výši 3,66 milionu korun. Nejvyšší pokuta uložená ve třetím čtvrtletí byla 500.000 korun. ČOI také obdržela celkem 67 stížností od spotřebitelů či dotazů týkajících se předváděcích akcí.
mdk mal