Obnovená trať z Aše do Selbu je hotová, vlaky vyjedou v neděli

07.12.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Aš (Chebsko) 7. prosince (ČTK) - Mezi Aší a německým městem Selb začala sloužit obnovená železniční trať. Dnes se po ní zvláštním vlakem svezli zástupci české a německé strany, cestující začnou vlaky vozit od změny jízdního řádu v neděli. Vrátí se tak na trať, která byla pro osobní dopravu uzavřena v roce 1945, řekl ČTK starosta Aše Dalibor Blažek (HNHRM).

\"Očekáváme, že to bude přínos pro cestovní ruch, protože zatím trať končila v Hranicích. Spojnice mezi Chebem a Hofem, na které jsou Františkovy Lázně nebo Rehau na německé straně, bude zajímavá. Významné to bude i z pohledu morálního. Je to taková poslední železná opona na našich hranicích,\" uvedl Blažek.

Podle něj zřejmě nějaký čas potrvá, než si na novou možnost spojení do Německa lidé zvyknou. Hodně bude podle něj záležet na cenové taktice Českých drah, jakou stanoví cenu.

Z Aše jezdí lidé do Německa za prací, za nákupy i za kulturou. Podle Blažka je to kvůli tomu, že mnohé zboží je v Německu levnější, i proto, že minimální německá mzda 8,5 eura (asi 300 Kč) láká zaměstnance z Čech pracovat za hranicemi.

Trať do Selbu bude, stejně jako většinu regionálních spojů, dotovat v rámci základní dopravní obslužnosti Karlovarský kraj. Náměstek hejtmana Jakub Pánik (ČSSD) dnes ČTK řekl, že provozní dotace na tuto trať bude zhruba dva miliony korun ročně. Do budoucna bude záležet na zájmu lidí.

Z Aše do Selbu začne jezdit od neděle devět párů vlaků denně. Protože v Aši pojedou vlaky jen do zastávky Aš, do zastávky Aš město bude cestující vozit zvláštní spoj.

Sedmikilometrový úsek trati, který bylo potřeba obnovit, vede z větší části na německém území. Na české straně bylo potřeba vynaložit na obnovu trati asi 75 milionů korun, na německé zhruba 375 milionů korun. Musely se totiž postavit nové mosty, které dříve ustoupily stavbě obchvatu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK